بخش مرجع و اطلاع رسانی

بخش مرجع 

با راه اندازی کتابخانه، فعالیت خود را شروع کرد. منابع موجود در این بخش شامل کتاب‌های فارسی و لاتین مرجع (اطلسها، دایره المعارف ها، فرهنگنامه ها، واژه نامه ها، سالنامه‌ها و...) می باشد. این منابع امانت داده نمی شوند. کتابخانه­ی پردیس در این بخش  به منظور ارائه­ی خدمات مفیدتر، مؤثرتر و جهت برطرف ساختن نیاز استفاده کنندگان به تهیه ­ی رونوشت از منابع مرجع چاپی غیر قابل امانت، اسکنر فراهم نموده است  .فعالیت‌های این بخش شامل موارد زیر می باشد:

  • پاسخ‌گویی به سوالات ارجاعی، واقعیت خواه، موضوعی و پژوهش طلب
  • کمک به محققین در یافتن"منابع وماخذ" جهت انجام پژوهش مورد نظر
  • همراهی وکمک به محققین درانجام جستجوی رایانه­ای وموضوعی
  • آموزش استفاده­کننده در جهت چگونگی استفاده از منابع مرجع
  • فعالیت گسترده در شناسایی منابع مرجع و پیشنهاد برای خرید آن
  • تهیه کتابچه‌های آموزشی و انواع راهنماها جهت هدایت و راهنمایی مراجعین در استفاده از منابع
  • دریافت پیشنهاد خرید منابع جدید و مورد نیاز مراجعان به صورت حضوری، تلفنی ویا پست الکترونیکی
  • انجام خدمات مرجع از طریق تلفن، پست الکترونیکی
  • امکان نسخه برداری از منابع مرجع با استفاده از اسکنر  

 

بخش اطلاع­ رسانی

بخش اطلاع رسانی با هدف اشاعه اطلاعات روزآمد از طریق بکارگیری فناوری اطلاعاتی و ارتباطی به صورت آنلاین و آفلاین از بخش های مهم کتابخانه است. گردآوری و ارائه خدمات اطلاعاتی آفلاین و آنلاین در زمینه های مختلف از عمده ترین وظایف این بخش است. از جمله خدمات اصلی این بخش ارائه مقالات علمی تمام متن و چکیده مقالات به کاربران است. فعالیت‌های این بخش شامل موارد زیر می باشد:

    • اطلاع رسانی جاری از منابع و پایگاه­های اطلاعاتی تخصصی
    • آموزش کاربران با نحوه دستیابی به منابع و پایگاههای اطلاعاتی
    • جستجوی مقالات مورد نیاز محققان
    • هدایت دانشجویان و کاربران در پیدا کردن منابع و اطلاعات مورد نیاز در شاخه های موضوعی
    • ارائه خدمات اشاعه گزینشی اطلاعات SDI به اعضای هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی
    • معرفی سایت ها، بانک ها و پایگاه های اطلاعاتی جدید، تازه ها و اخبار مربوط به فناوری ها در حوزه پژوهشی به اعضای هیات علمی
    • پاسخگویی به سوالات تلفنی کاربران
    • تهیه جزوات آموزشی از پایگاه های اطلاعاتی
    • بررسی مداوم پایگاه های اطلاعاتی و در صورت نیاز پیگیری رفع اشکال پایگاه ها
    • گزارش گیری از میزان استفاده کاربران از هر پایگاه با توجه به مجموعه های موجود در آن