• سوالات متداول کتابخانه پردیس بین المللی کیش
    الف) کتابخانه و عضویت
     
    1. ساعات کار کتابخانه به چه صورت است؟
     از شنبه تا سه شنبه ساعت 8 الی 17، چهارشنبه ساعت 8 الی 18، پنجشنبه وجمعه ساعت 8 الی 20 می باشد، سالن مطالعه به صورت شبانه روزی فعال می باشد.
    2. آیا مراجعه به کتابخانه براي غیر اعضا آزاد است؟
    خیر. 
    3. چه کسانی می توانند عضو کتابخانه شوند؟
     تمامی دانشجویان، کارکنان، اعضای هیأت علمی، اساتید مدعو پردیس بین المللی کیش امکان عضویت در کتابخانه را دارند.
    4. براي استفاده از کتابخانه چه مدارکي مورد نياز است؟
    ارائه كارت شناسائي معتبر و يا كارت دانشجويي حسب مورد، تکمیل فرم عضویت  
    5. منابع موجود در کتابخانه عمدتاً به چه حوزه هايي مربوط مي باشند؟
    منابع موجود در کتابخانه مرتبط با رشته های دایر در پردیس بین المللی کیش و همچنین آثار ادبی، نویسندگان بزرگ می باشد.
    6. مخزن کتابخانه باز است يا بسته؟
     مخزن کتابخانه بصورت قفسه باز اداره می شود.
    7. چگونه می توان با کتابخانه تماس گرفت؟
    شماره تلفن تماس 07644430055 داخلي 133  و  ايميل: kishlib@ut.ac.ir  می باشد.
    8. شرايط استفاده از منابع براي کاربران غيرعضو چگونه است؟
    استفاده برای کاربران غیر عضو امکان پذیر نمی باشد.

     
    ب) نرم افزارهاي کتابخانه
     
    1. چه نرم افزارهايي در کتابخانه موجود است؟
    نرم افزار اوراکل دانشگاه تهران (سیستم جامع کتابخانه های دانشگاه تهران) برای انجام امورکتابخانه استفاده می شود. 
    2. چگونه بايد از اين نرم افزار استفاده کنيم؟
    آموزش نحوه ی استفاده از نرم افزار در محل کتابخانه داده شده است.
    3. امکان گرفتن خروجي از نرم افزار به چه اشکالي ميسر است؟
    امکان تهیه ی خروجي از نرم افزار اوراکل تحت وب در بخش جستجوی نشریات و پایان نامه در فرمت  PDF میسر است و امکان ذخيره اطلاعات بر روي حافظه هاي جانبي وجود دارد.
    4. آیا امکان جستجوی منابع کتابخانه از طریق اینترنت فراهم شده است؟
    بله، برای جستجوی کتب به سايت http://searchlib.ut.ac.ir و http://lib.ir برای جستجوی پایان نامه ها و نشریات به سایت http://ut.ac.ir/کتابخانه/ پایان نامه و یا مجلات و روزنامه ها مراجعه نمائيد.

     
    ت) امانت از کتابخانه
     
    1. آیا امکان کنترل وضعیت امانت برای اعضای کتابخانه امکان پذیر است؟
    بله. اعضا می توانند از طریق لینک http://etd.ut.ac.ir/thesis/UTCatalog/UTBase/Forms/Login.aspx وضعیت حساب خود را مشاهده نمایند.
    2. آیا امکان رزرو منابع وجود دارد؟
    بله. امکان رزرو منابع به صورت حضوری و از طریق نرم افزار کتابخانه وجود دارد.
    3. آیا می توان منابع مورد نیاز خود را رزرو نمود؟
    بله. رزرو فقط در مورد منابعی که در امانت می باشند و نسخه ی دیگری از آن در کتابخانه موجود نباشد، امکان پذیر است.
    4. مدت اعتبار رزرو منابع چه مدت است؟
    در صورتی که تقاضا برای استفاده از یک منبع زیاد باشد، کتابخانه حداکثر یک روز پس از تحویل کتاب به بخش امانت و در صورتی که تقاضا کم باشد، حداکثر تا دو روز پس از تحویل، منابع را نگه می دارد.
    5. آیا می توان مهلت منابع به امانت گرفته شده را تمدید کرد؟
    بله. در صورتی که توسط عضو دیگری رزرو نشده و همچنین تاخیر در بازگشت نداشته باشد، حداکثر تا سه نوبت قابل تمدید می باشد.
    6. در صورت مفقود شدن یا صدمه دیدن کتاب در دست امانت چه باید کرد ؟
    چنانچه عضو نتواند عين کتاب امانتي را بازگشت دهد موظف است عين كتاب را خريداري و به كتابخانه بازگرداند و جريمه دير كرد را نيز بپردازد در صورتي كه كتاب ناياب باشد و امكان خريداري آن نباشد امانت گيرنده مكلف است از كتابخانه هاي ديگر كتاب را تهيه و پس از آماده نمودن (كپي و صحافي) آن را به كتابخانه تحويل نموده و علاوه بر پرداخت جريمه ديركرد با تشخيص مسئول كتابخانه مبلغي را نيز به عنوان مابه التفاوت قيمت نسخه اصلي و كپي بپردازد. در نهايت چنانچه تهيه كتاب به هر دليلي مقدور نباشد بهاي كتاب تا دو برابر قيمت روز آن محاسبه و از امانت گيرنده دريافت مي شود. هزينه هاي مربوط به فهرست نويسي آماده سازي و غيره نيز حسب نظر رئیس كتابخانه از وي دريافت مي گردد.
    7. تسویه حساب فارغ التحصیلان به چه صورت انجام می گیرد؟
    دانشجويان دوره كارشناسي ارشد و دكتري با ارائه پايان نامه و يا رساله  به همراه CD مطابق با دستور العمل ساخت پایان نامه در ساعات تعیین شده در سایت کتابخانه به مسئول بخش پایان نامه ها مراجعه می نمایند و در صورتي كه به كتابخانه پرديس بین المللی كيش و ساير كتابخانه هاي دانشگاه تهران بدهي نداشته باشند می توانند امور تسویه حساب را انجام دهند. و دانشجويان دوره كارشناسي در صورتي كه پايان نامه دارند همانند دانشجويان كارشناسي ارشد و دكتري بايد عمل نمایند در غير اين صورت به ميز امانت كتابخانه ی پردیس مراجعه و در صورتي كه به كتابخانه پرديس بین المللی كيش و ساير كتابخانه هاي دانشگاه تهران بدهي نداشته باشند می توانند امور تسویه حساب را انجام دهند.
    8. آیا ارائه کارت عضویت و یا دانشجویی برای امانت گرفتن منابع الزامی است؟
    بله
    9. آیا می توان با کارت فرد دیگری منابع کتابخانه را به امانت گرفت؟
    خیر
    10. آیا برای بازگشت دادن منابع به کتابخانه حضور عضو امانت گیرنده الزامی است؟
    خیر
    11. میزان و نحوه جریمه تاخیر در بازگشت منابع چگونه است؟
    جریمه دیرکرد به ازای هر روز تاخیر 500 ریال و پس از پنج روز 1000 ریال محاسبه خواهد شد.
    12. نحوه امانت لوح های فشرده به چه صورت است؟
    منابع دیداری- شنیداری موجود در كتابخانه شاملCD ،DVD مي باشند. دسترسی به منابع دیداری و شنیداری از طریق سیستم شماره 5 (سیستم دیداری و شنیداری) در کتابخانه امکان پذیر است.
    13. هر کدام از گروه های عضو چه تعداد منبع و برای چه مدت می توانند امانت بگیرند؟
    اعضاي هيات علمي دانشگاه: 5 جلد 4 هفته
    دانشجويان دوره دكتري تخصصي: 5 جلد 4هفته
    دانشجويان كارشناسي ارشد: 5 جلد 3 هفته
    دانشجويان دوره كارشناسي: 3 جلد 2 هفته
    كاركنان دانشگاه تهران (رسمي, پيماني و قراردادي):  3 جلد 2 هفته
    14. آیا امکان تمدید منابع به صورت اینترنتی  یا تلفنی وجود دارد؟ 
    بله، از طریق وب سایت دانشگاه تهران/کتابخانه/پایان نامه ها/ ورود به سیستم و با وارد کردن شماره دانشجویی و رمز سیستم گلستان می توان به صورت اينترنتي و همچنين مي توان با شماره تلفن 4430055- 0764 داخلي  132 و 133 تماس گرفته کتاب های به امانت گرفته شده را تمدید نمایید.
    15. آیا امکان استفاده از منابع داخل کشور از طریق کتابخانه ی پردیس وجود دارد؟
    خیر
    16. آیا با کارت طرح غدیر می توان به کتابخانه مراجعه نمود؟
    خیر. در حال حاضر طرح غدیرغیرفعال می باشد.
    17. آیا امکان تمدید منابع به صورت اینترنتی  یا تلفنی وجود دارد؟ 
    بله، از طریق وب سایت دانشگاه تهران/کتابخانه/پایان نامه ها/ ورود به سیستم و با وارد کردن شماره دانشجویی و رمز سیستم گلستان می توان به صورت اينترنتي و همچنين مي توان با شماره تلفن 4430055- 0764 داخلي  132 و 133 تماس گرفته کتاب های به امانت گرفته شده را تمدید نمایید.
     
    ث) بخش مرجع و اطلاع رسانی
    1. بخش مرجع و اطلاع رسانی چه خدماتی را ارائه می دهد؟
    خدمات پاسخگویی به سوالات مرجع اعضا/ راهنمایی و مشاوره در جستجوی اطلاعات/ خدمات مشاوره اطلاعاتی به اعضای هیأت علمی/ خدمات مشاوره اطلاعاتی به دانشجویان/ مشاوره برای سفارش و تحویل مقاله/ میز مرجع مجازی و… را ارائه می دهد. خدمات بخش مرجع و اطلاع رسانی کتابخانه پردیس بین المللی کیش در میز امانت ارائه می گردد.
    2. آیا منابع بخش مرجع امانت داده می شود؟
    خیر. منابع مرجع فقط بصورت امانت در محل در فضای کتابخانه قابل استفاده هستند.
    3. آیا به سوالات مرجع تلفنی نیز پاسخ داده می شوند؟
    خیر . در حال حاضر این امر امکان پذیر نیست.
    4. چگونه می توان از خدمات میز مرجع مجازی استفاده نمود؟
    کلیه اعضای کتابخانه و غیر اعضا طبق ضوابط مندرج در سایت و بدون هیچ هزینه ای با تکمیل فرم ارسال پرسش موجود در این بخش و ارسال آن، می توانند پاسخ پرسشهای خود را دریافت کنند.
    5. آیا به امانت گرفتن پایان نامه ها امکان پذیر است؟
    خیر. پایان نامه ها را تنها با ارائه کارت دانشجویی از طریق سایت آنلاین می توان استفاده نمود.
    6. آیا امکان تهیه کپی از پایان نامه ها فراهم می باشد؟
    خیر. در حال حاضر این امر توسط کتابخانه امکان پذیر نمی باشد.
    7. آیا جستجو در پایان نامه ها خارج از دانشگاه امکان پذیر است؟
    خیر. پایان نامه ها همانند سایر منابع اطلاعاتی کتابخانه از طریق نرم افزار کتابخانه قابل جستجو می باشد و این امر تنها در محیط دانشگاه با IP دانشگاه امکان پذیر می باشد.
    8. آیا جستجو  در پایان نامه ها امکان پذیر است؟
      بله . پایان نامه ها همانند سایر منابع اطلاعاتی کتابخانه از وب سایت دانشگاه تهران / کتابخانه / جستجوی منابع کتابخانه ای/ پایان نامه ها قابل جستجو می باشند.
    9. شرایط و قوانین استفاده از پایان نامه ها به چه صورت است؟
    استفاده از پایان نامه ها تنها در سایت آنلاین پایان نامه ها امکان پذیر است و تنها امکان یادداشت برداری وجود دارد.
    10. از اینترنت کتابخانه برای چه مواردی نمی توان استفاده کرد؟
     استفاده از فضای چت روم، سایتهای سرگرمی، دانلود و سایتهای مغایر شئونات دانشگاه ممنوع است.
    11. دسترسی به پایگاه های اطلاعاتی علمی به چه صورت امکان پذیر است؟
     از طریق منابع اطلاعات علمی در پورتال دانشگاه تهران بخش کتابخانه به آدرسhttp://ut.ac.ir / منابع اطلاعات علمی و یا دسترسی به اینترنت از طریق دسترسی خارج از دانشگاه تهران امکان پذیر است.
    12. چه کسانی می توانند از پایگاه های اطلاعاتی کتابخانه استفاده کنند؟
    کلیه اعضای کتابخانه شامل دانشجویان،کارمندان، اعضای هیأت علمی و اساتید حق التدریس.
    امکان دسترسی و استفاده از پایگاه های فارسی در تمامی سیستمهای کامپیوتری موجود در دانشگاه برای تمامی دانشجویان در همه دوره های تحصیلی وجود دارد. ضمن اینکه دسترسی خارج از مرکز برای پایگاه های فارسی و لاتین برای دانشجویان و اساتید عضو هیأت علمی امکان پذیر می باشد.
    13. بخش آموزشی کتابخانه چه خدماتی را ارائه می دهد؟
    این بخش شامل بروشورهای مختلف درباره معرفی جزیره کیش و راهنمایی آشنایی با منابع کتابخانه و پایگاه های اطلاعات علمی الکترونیکی و… می باشد. 
    14. آیا شرکت در کارگاه های آموزشی کتابخانه مستلزم پرداخت هزینه است؟
     شرایط و نحوه ثبت نام از طریق سایت کتابخانه ی پردیس اعلام خواهد شد.
    15. پايان نامه هاي كل كشور را چگونه مي توانم جستجو نمايم؟
    از طریق پایگاه پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران به آدرس اینترنتی http://irandoc.ac.ir می توانید جستجو نمائید.
    16. برای دسترسی به متن کامل مقالات و یا کتب پایگاه های اطلاعاتی به چه صورت باید عمل کرد؟
    بعد از جستجوی مقاله و یا کتب مورد نظر از همان قسمت می توان دانلود کرد در صورتی که متن کامل منبع قابل دانلود نمی باشد می توانید از بخش تحویل مدرک بخش خدمات کتابخانه در وب سایت دانشگاه تهران درخواست مقاله و یا کتاب مورد نظر را ارسال نمائید.
    17. آیا می توان از پایگاه های علمی در محیطی غیر از دانشگاه استفاده نمود؟
    بله. با ایجاد ایمیل دانشگاه تهران (با پسوندut.ac.ir) و همچنین دسترسی به اینترنت خارج از دانشگاه که مراحل ثبت نام و توضیحات تکمیلی برای ایجاد ایمیل و ثبت نام در این سامانه در راهنمای استفاده از کتابخانه آمده است. می توانید به این راهنما مراجعه فرمائید. 

     
    ج) بخش نشریات
     
    1. بخش نشریات کتابخانه شامل چه منابعی است؟
    شامل روزنامه های روز، آرشیو روزنامه ها، آخرین شماره مجلات و آرشیو مجلات می باشد.
    2. آیا کتابخانه مجلات عمومی را نیز مشترک است؟
    خیر
    3. آیا منابع این بخش به امانت داده می شود؟
    خیر. مجلات روز و مجلات آرشیو امانت داده نمی شوند، جهت تهیه رونوشت از مقالات مورد نیاز می توانید از اسکنر که در بخش نشریات قرار داده شده است استفاده نمائید.
    4. آیا امکان جستجوی نشریات فراهم شده است؟
    بله. اطلاعات و مشخصات تمامی نشریات مشترک کتابخانه در نرم افزار کتابخانه وارد شده و از طریق وب سایت کتابخانه پردیسبین المللی کیش – جستجوی منابع کتابخانه ای – مجلات و روزنامه ها قابل جستجو می باشند.

     
    چ) مجموعه سازی و فهرست نویسی
     
    1. آیا امکان اهدای کتاب به کتابخانه وجود دارد؟
    بله . هر عضو کتابخانه (اساتیدو دانشجویان) و یا افرادغیر عضو و خارج از دانشگاه نیز می توانند کتابها و یا مجموعه های خود را به کتابخانه اهداء نمایند. بدیهی است کتابخانه بعد از بررسی نتیجه را به اهداء کننده اعلام خواهد نمود. به آیین نامه اهدای کتاب مراجعه نمایید.
    2. نحوه انتخاب و اشتراک مجلات در کتابخانه به چه صورتی است؟
    بخش فراهم آوری، عناوین مجلات تخصصی در هر رشته را تهیه و با نظر مدیر گروه و تأیید رئیس کتابخانه، مناسب ترین آنها را انتخاب می نماید.
    3. بخش فراهم آوری تازه های کتابخانه را به چه شیوه ای اطلاع رسانی می کند؟
    در تابلو اعلانات کتابخانه و در زمان برگزاری نمایشگاه های کتاب، عناوین خریداری شده از طریق برپایی نمایشگاه تازه های کتاب اطلاع رسانی می شود. ضمن اینکه فهرست تازه های کتابخانه را می توانید از طریق سایت کتابخانه ملاحظه نمایید.
    4. چگونه مي توانیم پيشنهاد و سفارش خريد/ اشتراك كتاب و مجله را بدهیم؟ 
    مشخصات کتاب و یا مجله مورد نظر خود را در فرم پیشنهاد خرید کتاب که بر روی سایت پردیس بین المللی کیش بخش کتابخانه قرار دارد وارد نمائید و با امضای مدیر محترم گروه مربوطه به کتابخانه تحویل دهید.
    5. مراحل آماده سازی یک منبع از زمان خریداری تا زمان استفاده از آن چیست؟
    هر منبع خریداری شده: 1. باید در دفتر مخصوص ثبت شود 2. در بخش فهرستنویسی اطلاعات توصیفی و تحلیلی آن وارد نرم افزار کتابخانه شود. 3. شماره راهنما برای آن تعیین و در بخش آماده سازی برچسب شماره راهنما، بارکد و مهر زده شود 4. برای قرارگیری در قفسه های مخزن به بخش امانت منتقل شود.
    6. نظام رده بندی منابع کتابخانه چیست؟
    منابع کتابخانه اعم از منابع چاپی و الکترونیکی بر اساس نظام رده بندی کتابخانه کنگره امریکا LC می باشد. همچنین کتابخانه بر اساس نظام قفسه بازعمل کرده و اجازه ورود به مخزن تنها برای اعضای کتابخانه وجود دارد.
     

as
بازديد امروز : 155 نفر
بازديد ديروز : 85 نفر
بازديد اين هفته : 336 نفر
بازديد اين ماه : 2971 نفر
بازديد كل : 161088 نفر